söndag 22 juni 2014

En liten väska i tokrandigt

För länge sedan fick jag ett sticka-en-väska-kit av min kompis Johanna i julklapp, eller om det kan varit födelsedagspresent. Nåväl, strax efter att jag fått kitet stickade jag min väska, men efter att stickningen var klar hände inget mer. Den lilla väskan skulle bara monteras... Och det gjorde jag idag! :) Så, här är min tokrandiga väska, något överexponerad på en bild som togs samma sekund som himlen öppnade sig och det började ösregna.



Sticknördfakta:
Väskan är stickad med raka bambustickor 3 mm, i ett akrylgarn från Järbogarn. Jag fick ett litet kit med mininystan olika färger, och har gjort mitt bästa för att randa med dem alla. :) Totalt gick det åt ganska precis 50 gr garn, vilket motsvarar 180 meter. Det var så länge sedan jag stickade denna, men jag minns att det var väldigt roligt att planera och sticka väskans form. Det slår mig i skrivandets stund att det faktiskt ingick små pinglor att sätta på väskan också... Jag får nog ta och sy dit ett par sådana för extra tokeffekt! Att slutföra den här lilla väskan är ett av mina UFO-mål med året, enligt vad jag skrev i januari. Då hade jag tre ufon; väskan, en sjal och ett par vantar. Nu är det bara vantarna som återstår, vilket väl får ses som klart godkänt såhär efter halva året.

3 kommentarer:

Wallinskaya sa...

Coolt! Jag vill också sticka en väska. Tänker alltid på det när jag hittar handtag på secondhandaffärer men i samma andetag känner att det är för svårt.

Mimmi sa...

Så fin väskan blev.

annasaviga sa...

Nu kommer du att vara extra fin på sommarens tillställningar.