tisdag 1 januari 2013

Garnpost på årets första dag

Idag är det år 2013:s första dag och vi är just hemkomna från en mellandags- och nyårstripp till Sandviken - som vanligt har det varit jättemysigt att ha varit borta och det är på samma sätt jättemysigt att få komma hem. Katt-, höns-, hus- och postvakterna (dvs Olas föräldrar) har tagit god hand om katterna, hönsen och huset och de har även tagit in ett paket som kom med posten någon av de mellandagar som var vardagar.


Utsidan hade ett snyggt berguvfrimärke...


Inuti fanns en inslagen julklapp...


Taa-daaa, det fina BFL-garnet färgat med valnöt/skägglav som jag vann i Emmas utlottning! 800 m guldig mjukhet på härva! Tack Emma!!!

Jag funderar på att sticka mig en sjal av detta, kanske en Ingrid?

Hönsen har inte lagt några ägg under tiden vi har varit borta, men det dröjer nog inte länge nu innan de sätter fart. Idag hade de nämligen självmant gått ut och pickat i dagsljuset (de är lite nogräknade och gillar inte att pulsa runt i snö, men nu har den smält), och just ljus är ju en förutsättning för att värpandet ska komma igång. Vi kollade kalendern för 2012 och kunde konstatera några ägg under januari månad, men en äggexplosion under slutet av februari/början av mars. Det ska bli jättespännande att följa värpandet nu i vår, för vi har två unghöns som inte har lagt några ägg innan men som bör börja inom kort.

God fortsättning på det nya året!

5 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Bra att garnet är framme!
En Ingrid skulle bli jättefin. Ska bli roligt att se det uppstickat.
God fortsättning!

KatarinaZA sa...

Sjalen Ingrid ser jättefin ut!

Jag funderar på att ge mig på en Haruni men jag ska nog övningssticka lite av mönstret, innan jag beställer garn, för att säkerställa att jag inte tar mig vatten över huvudet.

God fortsättning!

Lobben sa...

Kul med paket.
Hittade precis hit till din blogg. Lägger till dig i min blogglista.
Gott Nytt År!

Inger sa...

Grattis till vinsten av fint garn.

Ulricha sa...

Grattis till en superfin vinst!

BFL är min favvo kavlité på garn. Mjuk som merino, men noppar inte lika mycket.