söndag 15 februari 2015

Satsumasfärgade muddar med twistad resår

Mina satsumasfärgade muddar med twistad resår har varit klara i en vecka, och redan använts varje dag, men inte fastnat på bloggen förrän nu. Bilderna är riktiga nödbilder, dvs tagna med mobilen utan större eftertanke än att de ska visa objektet i fråga. Dessutom får ni se en liten bit av ratten på min bil... :)





Sticknördfakta:
Mönstret till muddarna är mitt eget, och det enda avsteget jag gjort från det är att jag stickat med stålstrumpstickor 2,25 mm istället för 2,5 mm. Dessutom kan jag konstatera att jag i mönstret skrivit att man ska plocka upp lite väl många maskor vid tummen, men jag kan nu säga att det räcker med ett betydligt mindre antal. Jag har stickat med lyxgarnsrester i form av Lorna's Laces Shepherd Sock i färgen 'Satsumas'. Jag gillar den här typen av projekt, där en kan göra något litet och fint av kvarblivet garn! Totalt gick det åt 35 gram garn, motsvarande 121,8 meter.

1 kommentar:

Maria sa...

Härliga färger! Det ser perfekt ut att ha då man kör bil och lyxgarnrester det behöver våra händer som gör så mycket nytta. Kram Maria