fredag 26 april 2013

Ett prickigt paket i min låda

Idag kom ett fint prickigt paket med posten...





I det fanns min vinst i Dödergöks utlottning; två härvor Malabrigo Lace i en underbar äppelgrön nyans och några otroligt vackra ceriserosa knappar. Lyx! Återigen; stort tack Dödergök!

Nu återstår det bästa; att klura på vad jag ska sticka av denna härlighet. Jag tror att någon sjal av Veera Välimäki ligger bra till!

Medan jag har bloggat osedvanligt lite de senaste veckorna har våren formligen exploderat. Bilden på krokusarna nedan är tagen för två veckor sedan, nu är de överblommade och ersatta av andra blommande lökar. Maskrosbladen växer så det knakar (till hönsens glädje!) och gräsmattan behöver snart klippas... Det känns härligt att värmen äntligen kommit för att stanna!





Kamstilstudie av värphybridhönan som kallas Flockhöna. I bakgrunden syns en omkullvält vattenbehållare, ibland dricker höns våldsammare än annars. :)

1 kommentar:

Otaliga projekt sa...

Knapparna är alldeles underbara!