tisdag 9 april 2013

Doften av vår

Nu, nu känns våren! Det luktar gödsel i luften (läs: grispiss), det är varmare och krokusar, snödroppar och vintergäck har slagit ut på allvar. I vår söderlägesrabatt har vi till och med hittat några kurande blåsippor.


Blåsippsblått är nog min favoritnyans av blått, även om blått inte är en vanlig stickfärg för mig.

Även hönsen tycker det är mysigt att vara ute och sprätta nu... Bilderna är lite knepiga, men det är lite trixigt att fotografera så snabba rackare som höns är.





Den svarta nedermudden är klar på tröjan jag stickar, nu har jag fått börja på det roliga tvåfärgsmönstret! Riktigt skoj! Och så har jag påbörjat en pendelsockstickning också. Bilder kommer, men en annan kväll när jag hunnit fota innan kvällsljuset försvunnit.

4 kommentarer:

Monita sa...

Vilka härliga bilder. Här uppe i Umeå har vi fortfarande några dm snö kvar och det dröjer nog några veckor än innan de första tussilagorna visar sig. Men då har man ju nåt att se fram emot. :-)

KatarinaZA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
KatarinaZA sa...

Åh, underbara blåsippa!

(Jag lyckades med konststycket att skriva vitsippa i min första kommentar. Den gick som tur var att ta bort.)

Manduzana stickar sa...

Åh, så härligt att blommorna har börjat komma fram!