måndag 19 augusti 2013

Mysterieframfart och stora små kycklingar

Min mysteriestickning First Fall Mystery Shawl växer. I fredags släpptes ledtråd två, och jag stickade den under lördagen och söndagen. Hittills har jag haft bra flyt i stickningen och det är roligt och lite spännande att se hur det blir. Del två avslutades med ett stycke mosstickning, det ska bli intressant att se hur det fortsätter, om det kommer fler löv eller om det blir något annat mönster, kanske med mer hålmönster? Nåväl, min sjal efter två ledtrådar ser ut såhär...



Jag är nöjd med garnvalet! Jag var rädd att det skulle se ut lite som en gryllig raggsocka, men i verkligheten är det Färgkraftbrunt med lite ljusa strimlor av TeeTee Elegantsilke. :)

Mina små kycklingar växer så det knakar och är inte så mycket små kycklingar längre, utan snarare unga hönsdamer. Söta är de i vilket fall och nyfikna små rackare som gärna äter hönsgodis (läs maskrosor, salladsblad och äppelbitar) ur handen. :)


Lilla söta fröken Faverolle



En av Brahmaflickorna, med snygg rovdjursprofil


En ny liten stickning har påbörjats igårkväll; en sk. bruksstickning. Jag behöver nämligen ett gäng nya sockor att ha i mina Martens till vintern, och därför har jag påbörjat just en sockstickning. Slätstickad socka, rätt upp och ner, i mönstrat garn. Enkel bruksstickning när den är som bäst! :)

3 kommentarer:

Maria sa...

Tonårshönor kanske. Det där med sockor är en bra ide ... Man vill ju vara varm om fötterna när det blir höst och vinter. Allt gott!

Blenda sa...

Vad fina hönorna är!

Vad stickar du brukssockar i för garn? Måste sticka nya, men vill inte att de ska gå sönder direkt...

Ha det gott! /Blenda

Manduzana stickar sa...

Så himla fina höns!