söndag 17 mars 2013

Korviga muddar

De korviga muddarna i fel färg (dvs min marsutmaning i Kamillas Stickutmaning 2013) har varit klara hela veckan, det enda de har behövt är en trådfästning, ett litet bad samt en fotografering i dagsljus. Det är det sistnämnda som är svårt när man jobbar, att hinna hem innan det bli becksvart och fotoodugligt läge. Nu är muddarna klara, de är sköna och även fotograferade!



Sticknördfakta:
Jag har använt 31 gram Tynn Alpakka från Du Store Alpakka och bambustrumpstickor 2,5 mm för att sticka Ilsefins korviga muddar. Trots att det är fel färger är jag väldigt nöjd med slutresulatet! Färgerna passar tillsammans, muddarna är sköna att ha på sig och de var roliga att sticka. Jag rekommenderar verkligen garnet, det är helt fantastiskt fint och mjukt! Rent färgkombomässigt tycker jag att färgerna känns väldigt mycket Gudrun Sjödén, dvs kulturtantiga. :)

2 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Dom blev riktigt snygga! Fin färgkombination :)

Emmas dagar sa...

Tack tack! Jag tänkte också Gudrun Sjödén :-)