söndag 2 februari 2014

Småvantar i körsbärstoner

2014 års första färdigstickning är en mycket liten och söt stickning och avslutades den 28/1. Min kompis Annas yngsta barn fyller två år imorgon, och då är ju en liten stickad present av nöden tvungen. Därför, tillåt mig att presentera ett par små tumvantar i restgarner...



Sticknördfakta:
Vantarna är stickade efter mönster 90321 från Järbo Garn på bambustrumpstickor 4 mm. I originalmönstret används tjock sockgarn, men eftersom jag inte hade något sådant i pigga barnfärger, så tog jag två trådar tunt sockgarn istället. Jag hade en liten rest av Drops Delight (75% ull, 25% polyamid) i rosa-blågrå-grön som jag stickade tillsammans med en tråd av vinröd Regia Silk (55% ull, 25% polyamid, 20% silke). Totalt gick det åt ca 29 gram garn, vilket motsvarar ca 113 meter. Färgen blev väldigt bra, lite mörka körsbärstoner, som inte riktigt framkommer på bilden som är taget i lampljus i den mörka januarikvällen. Och jag tror att vantarna blir sköna att ha på sig också, de är väldigt mjuka och lite fluffiga. Hoppas lilla födelsedagstjejen gillar dem!

2 kommentarer:

Ulricha sa...

Vad fina! Supersnygg färg. Jag gillar att de blev lite olika... pga av Delighten? Enkla mönster och fina färgkombon brukar bli bäst. Vad fin lilla tvååringen ska vara med sina vantar!

Kattis sa...

Så söta, i bra modell! :)

//Hon som bara stickar åt sig själv, och låter pojkarnas mormor sköta vantar och mössor