måndag 26 november 2012

Galet färgglada torgvantar

Jag har varit förkyld hela helgen, och idag är inget undantag. Om jag investerar i ett pappersnäsduksaktiebolag kommer jag garanterat att gå med vinst...
Det goda som förkylningen med den påtvingade vilan har fört med sig är att jag har stickat klart julklappsstickningarna (är djupt imponerad av mig själv!) samt påbörjat och slutfört ett litet restgarnsprojekt. Jag har blivit inspirerad till några olika dylika projekt i och med garnsorteringen i lördags, och först ut blev ett par torgvantar till Ola. Han sa att han ville ha ett par riktigt färgglada, så färgglatt fick det bli! :)





Sticknördfakta:
Torgvantarna är stickade efter mitt eget basmönster (som jag skrev ner just efter måtten på Olas händer, praktiskt nog) med strumpstickor 3,5 mm och rester av olika färger av Raggi från Järbo Garn. Drygt 80 gram rester har gått åt till torgvantarna, och det betyder några smånystan mindre. Det känns bra!

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Fina stollvantar - passar tili Olisen.

Linda sa...

Det gör de! :) Han ska ha dem i bilen som skrapa-rutan-vantar.

Ulricha sa...

Supersnygga! Vad personligt med flera olika färger.

Krya på dig. Rackarns trist att vara förkyld :-(

Manduzana stickar sa...

Dom var verkliga färgglada. Snyggt! :)

Ulricha (igen) sa...

Ps. Ja, vad var det med de där kalasbyxorna som alltid hängde halvvägs ner till knäna? :-)