lördag 31 mars 2012

Muddar med twistad resår till Erika



Erika ville ha ett par halvvantar, och givetvis är jag hennes lydiga slav när det kommer till att sticka saker! :) Åtminstone om det är förhållandevis små saker och det var det ju nu. Mer specifikt ville hon ha ett par Muddar med twistad resår, och det är jag alltid benägen att sticka.



Sticknördfakta:
Muddarna är stickade i rester av Delight (färg nr 08) från Drops/Garnstudio på bambustrumpstickor 2,5 mm. Mönstret hittar ni i länken i första stycket. Jag vägde aldrig muddarna innan jag gav bort dem, men garnåtgången är försumbar. Jag hade från början två nystan Delight, och från dessa två nystan har jag stickat ett par sockor och nu ett par muddar och jag har fortfarande en liten tuss garn kvar från varje nystan. Jag gillar restgarnsstickning, man får alltid ut mer än vad man tror av ett nystan!



Nu har jag startat en ny restgarnsstickning. Den får vara lite hemlig tills vidare, men det blir så fint! Och så drabbades jag av akut ha-begär och blev tvungen att beställa garn och mönster till vantarna Törnen från YlloTyll. Grymt snygga i mitt tycke, och de stickas i Rauma Finullgarn, som ju är en favorit. Helylle här i Kristianstad har ju sålt Raumas garner länge, men jag har sett att det har börjat saluföras som en "nyhet" hos flera web- och vanliga garnbutiker och det är ju superbra! Mer fint ullgarn till folket! :)

Inga kommentarer: