söndag 15 juli 2012

Trädgårdsvyer

Nu har jag fyllt år och fått fantastiska presenter (bl a en saftmaja!), haft kalas och ätit väldigt mycket kakor och tårta, städat inne och rensat ute i trädgården inför kalaset, dukat både ute och inne eftersom SMHI inte kunde bestämma sig om det skulle bli regn eller sol på kalasdagen... Så här ett par, tre dagar efter är jag fortfarande i post-kalas-stress men börjar lugna ner mig så smått och tuggar bara i mig en småkaka eller två med jämna mellanrum för att hålla styrfarten uppe. :) Nejdå, jag har inte alls fyllt jämnt eller något sådant, men i år hade vi av olika anledningar vårt stora traditionella trädgårdskalas för tjocka släkten på min födelsedag. Jag och Ola brukar slå ihop oss och fira våra födelsedagar med ett trädgårdskalas för att inte komplicera vår tillvaro i onödan nämligen. Trevligt, otvunget och givetvis med sju sorters kakor.

Idag har det däremot regnat, och efter regnet gick jag en liten trädgårdsrunda med kameran...


Springande tupp







Vinbärssnäcka klättrar uppför betongplatta











Blandade trädgårdsvyer helt enkelt! :)

4 kommentarer:

Dödergök sa...

Grattis i efterskott!

Vilken fin springande tupp, jag vill alltid ha mer hönsbilder och mer hönsfakta. Letar hönsbloggar men det är lite tunnsått med det.

Hur stort hönshus har ni?
Vi är i planerings-stadiet och letar inspiration lite varstans. Kom gärna med tips och råd! :)

Dödergök sa...

Tack för alla dina höns-råd! Nu har vi mycket att fundera över. Jättebra att få praktiska tips av någon som faktiskt har höns i liten skala.

Manduzana stickar sa...

Grattis i efterskott :)

Ulricha sa...

Grattis!!! Mycket partaj för er under sommaren: du, sambon och bloggen :-)
Vilka fina snigelbilder. Jag flyttar sniglar med hus från skogsvägen när vi joggar (perfekt att hämta andan då och då, jag har dålig kondis) och placerar dem i diket, så att ingen cyklist eller rovfågel ska komma och ta dem!