tisdag 10 april 2012

Paket från YlloTyll

Det var en fröjd att öppna brevlådan idag och se ett litet brunt paket från YlloTyll! Hurra!



Paketet innehöll mitt beställda mönster till vantarna Törnen och fyra nystan Rauma Finullgarn. Det ska bli så roligt att sticka dessa! Få se om jag lyckas hålla mig med att börja tills min vampyrstickning är klar, eller om jag får lov att fuska och börja innan.

När man beställer från YlloTyll numera (och är medlem) får man även ett litet extramönster gratis, "Månadens mönster". April månads gratismönster är mönster nr 976, Virkade armband. Sååå söta, kanske en motivation till att ta tag i det där med att lära sig virka? Ola påstår att jag virkar baklänges, men jag tycker resultatet ser ganska normalt ut. :)

1 kommentar:

Garntrollet sa...

Vantarna kommer att bli jättefina!

Vad mycket fint du hade lagt upp här hos dig! Jättefin mjölkanna (avis!) och supergulliga skor. Och vad fin sjalen blev, den ser ut som ett fint plagg från Sagan om ringen! :-)

Jag ska kolla om jag ser det gula huset imorgon, från falkarnas boplats. Nu kan du kolla upp mot falkarna varje dag och se om någon flyger in eller ut från boplatsen (fast det kanske är för högt upp för att man kan se det...). Jag har än via webcam'en bara sett en falk...

Ha en fin helg!