onsdag 14 juli 2010

Nya projekt och en härva lammull

Eftersom VM-stickningen är avklarad och jag nu bara har ett påbörjat stickprojekt (Buttercup-toppen) var jag ju tvungen att påbörja ett nytt. :) Jag har börjat sticka på en första handduk i mitt Korallgarn, och jag har även fått ett par nystan turkost Korall av Mimmi (min mamma) i födelsedagspresent, så nu kan mina handdukar får fina ränder. Bild på detta kommer när jag kommit lite mer än de fyra cenimeter som jag stickat för tillfället.

Vi var en tur till Forsakar och Degeberga idag, och vi gjorde även ett snabbstopp på Hemslöjdsboden där. Förutom att Mimmi köpte en liten bakbok åt mig (den mycket, mycket fina boken "I mormors berså") köpte jag en härlig härva tvåtrådigt lammullsgarn (från Värmlandsfår) som är lokalproducerad i Lövestad. Det är ett otroligt vackert garn, och jag tror att det vill bli ett par fina vantar. :)

Inga kommentarer: