tisdag 30 december 2014

Nackspärr, en stickerskas värsta fiende

Just nu har jag ont i nacken och en antydan till nackspärr som strålar ner i höger arm. Jag kan inte sticka! Jag känner mig helt sysslolös och utan fokus... Därför var jag tvungen att köpa lite garn idag. Jättefint lammullsgarn från Mias små nystan i Sandviken, två gråbruna och en brun härva. Jag har en brun sedan innan, så nu kan dessa få bli ett projekt tillsammans. Otroligt mjukt och vackert garn! Dessutom köpte jag tre virknålar. Jag ska virka en kant runt mitt halldraperi sedan, och just virlnålar är inget jag har i överflöd (förrän nu). Mia har dessutom mellandagsrea, så skynda fynda!

4 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Usch, bort med nackspärren! Fort!

Jag är för trött för att sticka. Eller så har jag hamnat i något antiklimax sedan jag blev klar med min Dreambird. I vilket fall, så har jag inte stickat de senaste dagarna.

Jag har köpt garn till en pyttipannasjal och till ytterligare ett par Chevalier mittens (det var ett mycket lyckat mönster du gav mig). Utöver det har jag garn över från min Fellowship-sjal och det ska bli en mössa till Gustav. Nu ska bara orken/lusten återvända...

Helga sa...

Jag fick nackspärr i augusti och det var bland det värsta jag varit med om :S Fick iaf ett rörelseschema som till sist tog bort smärtan (hade det i nästan två veckor usch!). Och det värsta var nästan att inte kunna sticka :P Hoppas det går över snart!

Unknown sa...

Jättefint garn! Krya på dig!

Anonym sa...

Hoppas nackspärren är över nu! När jag råkat ut för något liknande upptäckte jag att det mesta jag tycker om att göra gör jag i ungefär samma ställning - läsa, handarbeta ... Ljudböcker kan man ju lyssna på men hur man kompenserar stickningsbehovet vid nackbesvär har jag inte kommit på ;). Så otroligt söt katt du har, förresten!