torsdag 20 november 2014

Kofttankar utan skiss

Årets sista julklappsstickning är nu 50% klar, vilket jag känner mig ytterst nöjd med. I år kommer jag inte att behöva ge bort några nystan i paket för att sedan ta tillbaka dem och sticka upp dem. :)

Förutom att ha julklappsstickat den här veckan har jag hostat i massor (jag överträffas dock av Ola, som har hostat i exceptionella mängder), försovit mig, bara träffat mina höns när det är mörkt och de sovit på sina pinnar och som ljuspunkt hittat färdigpackade matlådor i frysen. Det senare gjorde mig mer än glad, särskilt som jag glömt bort att de fanns där. Dessutom har jag funderat på hur min kofta ska se ut som jag ska KAL-sticka. Jag är väldigt sugen på en kofta med sjalkrage och i en lätt utsvängd modell, kanske med någon sorts "snoddknäppning". Eftersom jag har en så stark färg på mitt garn, vill jag ha en enkel modell. Å andra sidan såg jag en väldigt snygg tröja idag med båtringning och en ståkrage, men det kanske blir lite knas i ett mjukt garn. Jag får ta och skissa lite på modeller under helgen och fundera.

Inga kommentarer: