onsdag 22 oktober 2014

Den perfekta röda

Jag följer Tant Kofta på Instagram, och för ett par veckor sedan presenterade hon ett nytt, namnlöst garn som hon skulle börja färga upp. Hon utlyste en liten tävling, där en fick komma med namnförslag på garnet i fråga. Jag föreslog namnet "Stuns" till detta finfina merinogarn, och det föll i så god jord att jag vann tävligen. Så, ett par dagar senare landande vinsten i min postlåda i form av en en stor och mullig härva Stuns i den perfekta röda färgen. Tack Lotta! Som alltid är det klurigt att återge rött i fotosammanhang, det här är den bild som färgmässigt blev mest lik den verkliga nyansen...



Garnet väger in på 310 m/100 gr, och det här är en generös härva om 150 gr. Det gör att mitt garn är hela 465 m långt, och borde (som Tant Kofta föreslår) räcka till en liten sjal. Jag har en sjalplan! Den kräver lite experimenterande och provstickande, men jag tror att det kommer att bli bra.

2 kommentarer:

Juliusdotter sa...

:) Där kom svaret på min fråga

Garnhumlan sa...

Oj, så mycket fint du har hunnit med. Roligt att du stickat med det egenspunna, och mössan ser fin ut. Grattis till vinsten, det kommer säkert att bli en fin sjal. Jag följer med spänning...