tisdag 6 maj 2014

Stick-å-meter 2014: April

April är en dålig stick-å-meter-månad av den anledningen att jag inte blivit färdig med någonting stickat alls, och därför blir månadens siffror:

Antal stickade gram: 0 gram.
Antal stickade meter: 0 meter.

Fast egentligen har jag stickat många meter och gram, men projekten är bara inte slutförda. Men, desto fler meter i maj, tänker jag! :)

Våren liksom bara fladdrar fram i quick-step, jag tänkte redan 1/5 att jag skulle skriva det här inlägget, och idag är det den 6/5. Men det är väl så när man som jag har många blommor att lukta på och en välfylld trädgård att pyssla om, men det är ju så roligt! Idag regnar det och det är jag också glad för, för mina potatisar och bondbönor behöver vatten. I år har vi satt mandelpotatis och två tidiga sorter; Rocket och Puritan (eller, jag tror den heter Early Puritan) samt lila bondbönor som jag inte minns namnet på. Det kommer att bli kalas så småningom!

1 kommentar:

Garnhumlan sa...

Ja, det är tur att det regnar ibland. Både med tanke på det som odlas och det som stickas!