söndag 9 mars 2014

Förkylningströst

Eftersom jag var så förbålt förkyld under veckan som gått, så beställde jag lite garn... Hehe.



Tolv nystan Supersoft från Magasin Duett i färgen Brandy. Jag har tänkt sticka en tröja eller kofta med dubbelt garn.



Tre stora bulliga härvor Eco+ (Cascade Yarns) beställda från Garnkorgen. Varje härva innehåller 250 gram, så det bör ju räcka till en överdel.

Nu stickar jag för fullt på min Flowing Lines-tröja. Den går ganska fort framåt tack vare stickor 5,5 mm. Konstruktionen är rätt skoj, först stickar man den båtformade halsringningen, därefter stickas förkortade varv för varje axel och därefter fortsätter man neråt. Det är nästan omöjligt att se något alls av konstruktionen på bilden nedan pga solen och skuggorna, men när bilden togs igår var ringningen och en axel klar. Nu stickar jag på för fullt neråt, och ska snart börja öka lite igen för att få plats för byst och armar.

Inga kommentarer: