tisdag 25 mars 2014

Äggkorg

Förra veckan var en trött vecka utan stickande och bloggande, förhoppningsvis blir den här veckan något mer kreativ. Fast just nu är jag så mätt efter att ha ätit våfflor att jag bara sitter här och spanar på min Flowing Lines-tröja och undrar om jag inte ska gå och lägga mig istället. Våfflor är lömskt på det sättet, de är så goda och sedan slår det bara till och man blir galet mätt!

Min söta små hönor har verkligen kommit igång med äggläggandet nu. Igår fick vi visserligen endast tre ägg, men som kompensation klämde de i med nio stycken idag. Heja hönsen! För att underlätta äggplockandet har Ola köpt en jättefin liten äggkorg till mig. Materialet är en, och den är precis lagom stor att ta med ut i hönshusen.



Äggkorgen står på våra nya grindar. I helgen tog vi ner vår gamla grind och vårt gamla staket, förhoppningsvis kan vi börja arbeta på att få upp det nya staketet snart. Vi har köpt ett helt fantastiskt engelskt kastanjestaket från Hunden & Herden, så det kan inte bli annat än snyggt.

1 kommentar:

Maria sa...

Vilket fint staket. Du får ta en bild på resultatet sen. Det skulle vara spännande se hur det blir. Mysigt med hönorna och äggen ... tänk att äta egna påskägg. Finns inte mycke som slår det.