söndag 2 februari 2014

Stick-å-meter 2014: Januari

Jag har haft en stick-å-meter under både 2012 och 2013 från Knitmeter.com, men efter att programmet tappade bort alla mina inlägg från 2013 på årets sista dag så blir det en mer analog variant för 2014. Tanken är dock densamma, att försöka hålla reda på stickade metrar och gram under året. Det är lite kul att få se hur mycket garn som går åt under ett år, särskilt om man tänker sig längden i kilometer. 2012 stickade jag upp 5,3 km garn, och 2013 en dryg kilometer mer (det lyckades jag hinna se innan Knitmeter.com bröt samman och sa att jag inte hade stickat något alls under året). Nu när jag kör den analoga modellen kommer jag att rapportera den uppstickade mängden garn i meter och gram som ett blogginlägg för varje månad, och sedan samla inläggen under Stick-å-meter-rubriken i högermenyn så att jag summera det hela i slutet av året.

Så, januari var en månad där det inte avslutades mer än en pyttestickning i form av ett par barnvantar, så januaris siffor blir:

Antal stickade gram: 29 gr.
Antal stickade meter: 113 m.

Detta kommer nog att bräckas under februari då jag förhoppnings kommer att kunna avsluta någon av de påbörjade stickningar jag har. :)

3 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Sånt här tilltalar mig. Frågan är om jag ska haka på något liknande. Det tål att fundera på.

Angående garnplantorna ... ibland har man bara garn på hjärnan ;-)

Ulricha sa...

Åh, vad irriterande att programmet la av. Imponerade sträcka garn har du i alla fall hunnit sticka under 2012!

Ulricha sa...

Ah... tänk att jag såg rätt på halduken. Jag har stickat en i Kauni (fina färgövergångar men stickig. Börjat på en i Drops Alpaca som jag rev upp... den var än krångligare att riva upp än att sticka!) :-) Det är ett jättefint mönster och den kommer att bli härlig i det materialet.

Snart är På spåret igång. Jag drar till med Istanbul, Wellington och Jokkmokk :-)

Ha en fin helg. Vi har tö så jag hoppas att våren är på gång :-)