måndag 11 november 2013

Julklappsstickning pågår

Jag julklappsstickar för fullt! Den första stickade klappen har sett dagens ljus, och den andra är påbörjad. Ytterligare tre är planerade, och jag hoppas verkligen jag hinner sticka alla! :) Just nu stickar jag i en hel massa härliga färger av Drops Alpaca - sååå mjukt och gosigt! Givetvis kommer alla färdigstickade klappar att presenteras här på bloggen efter julafton.

Jag kommer även att lägga in de julklappar som produceras under november månad på Ravelry, eftersom temat för november i Kamillas Stickutmaning 2013 är "någon annans". Ravelry är bra på det sättet, för där kan inga klappmottagare gå in och kika, för de är inte medlemmar!

För övrigt är det riktigt ruggigt och kallt ikväll, minusgrader efter en fuktigt rå dag. I morse när vi åkte till tåget såg vi för övrigt vintersäsongens första saltbil strössla ut salt över vägbanan. Så, vinter till sist. Tur att det finns gott om ull här hemma...

1 kommentar:

annasaviga sa...

Jag blev lite nyfiken på dina julklappsstickningar och tänkte gå in på ravelry och kika på dem, men vad heter du där?