söndag 20 oktober 2013

Mockasingalenskap

Efter lunch idag drabbades jag av mockasinstickargalenskap (pga jag följer Dödergök på Instagram och såg att hon stickade en urgullig babyvariant av Nola's Knitted Slippers) och var tvungen att leta upp sagda mönster, stickor och garn. För min del blev det ingen söt minivariant, utan snarare en urtjusig XL-mockasin till Olas 46:or. Jag fick lov att modifiera mönstret en hel del för att det skulle sitta ok på Olas fossingar (långa, men smala - dock med höga fotvalv), och med en liten lätt våtspänning av rätstickningen tror jag att det kommer att bli toppen. Tjocka är de i vilket fall (jag har stickat med dubbel Raggi på stickor 5 mm - 137 gram gick åt till en mockasin!), så han lär ju inte frysa med dem på. Imorgon är det dags för mockasin nr 2.

Inga kommentarer: