lördag 6 oktober 2012

Stenåldersvärme

Mönstret till mina halvvantar med hålmönster är klart och kommer att läggas upp imorgon när jag har fotograferat vantarna. För närvarande torkar de framför brasan efter en liten tvätt. Det är nog det bästa med att det börjar bli lite kyligare ute, att få tända en brasa då och då. Det blir liksom varmt på ett annat sätt än med elvärme. Jag misstänker att det har något att göra med vår koppling till stenåldersmänniskorna att göra, att brasor är mysiga, trygga och varma och sprakandet gör oss lugna.



Stearinljus ger också en mysig stenåldersstämning. :)

Nu ska jag lägga upp mudden till min andra Törnen-vante och fundera över hur jag vill att min mössa i Kurt ska se ut.

1 kommentar:

Ulricha sa...

Jag tycker att höst/vintermörker är ganska trevligt med tända brasor (imaginära, eftersom vi ingen har!) och ljus. Vi brassar med stearinljus för fullt!