torsdag 18 oktober 2012

Sluta-tidigt-eufori

Torsdagar varannan vecka är extra bra dagar, för då slutar jag tidigt. Det betyder att det fortfarande finns lite hopp kvar när jag har pendlat hem, idag har vi till och med hunnit med en minisväng i centrala Kristianstad innan vi åkte hem till vårt lilla torp. Nu puttrar maten på spisen och klockan är inte ens sju - det är en bra dag!

Ikväll finns det till och med chans till att jag ska hinna sticka lite innan jag somnar, och det är ju väldigt trevligt. Det är min basker som står i centrum för min stickuppmärksamhet nu - den kommer att bli fin och bra på alla sätt! Jag ska även passa på och stickkaféa lite på Facebook, det är faktiskt rätt skoj att diskutera garn även där.

Annars grunnar jag lite på om jag ska sticka några julklappar i år och i så fall vad och till vem. :) Min ömma moder brukar ju nästan alltid få något stickat, många gånger är det inslaget med stickorna fortfarande kvar (en gång slog jag in ett nystan!) eftersom jag brukar vara lite otajmad med att bli klar till julafton. Men, hon är härdad när det kommer till mina galenskaper. ;) Ska ni sticka några julklappar i år?

Inga kommentarer: