söndag 29 april 2012

Vårtecken

Under veckan har jag sett sädesärlor, svalor och tro det eller ej, en stork! Det finns ju storkar utanför Kristianstad (på något slags storkcentrum), men den här hittade vi i grannbyn. Ola såg den samt en stork till vid ytterligare två tillfällen på samma plats. Intressant! Det är vårtecken om något.

Helgen har mest ägnats åt trädgårdspyssel, mycket mysigt. Vi håller bland annat på att lägga en stengång från uppfarten där vi parkerar bilen till grinden, och det tar sin tid och framför allt kraft. Om jag inte tar mig ur sängen imorgon bitti vet ni varför! :) Vi lägger inte byasten eller någon annan sorts fyrkantig, civiliserad sten utan naturligt formad kullersten i olika storlekar. De mindre är inga problem att hantera, men somliga stenar är gigantiska och därmed tunga. Jag känner redan nu att jag har ont i muskler som jag inte visste att jag hade... Men bra blir det. Vi kommer att ha byns snyggaste stengång när vi är klara!

Jag har knappt stickat alls under veckan som gått, för jag har jobbat väldigt mycket den här veckan och varit trött. Men igår kväll kunde jag äntligen sitta ner i soffan utan att omedelbart somna, så då plockade jag fram min pågående vantstickning. Dock blev starten på stickstunden lite tumultartad, då jag råkade tappa den lösa stickan i soffan (vilket jag inte märkte) för att sedan sätta mig på den och därmed spetsa mig själv på en 2,5 mm metallsticka. Ajajaj är det minsta kan jag säga, nu har jag ett fint litet runt 2,5 mm sår på ena låret där stickan gick in. Dagens tips är därför: Håll reda på dina strumpstickor! Man kan aldrig vara för noga med var de är, för du vill inte ha dem i någon kroppsdel! :)

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Den gick åtminstone inte av vilket mina trästickor gör när jag sätter mig på dem.

Garntrollet sa...

Vad härlig att se stork! Jag har för mig att man placerat ut polska storkar i Skåne, för att... ja, varför gjorde man det... minnet! För att få de svenska att flytta tillsammans med de polska över vintern?

Men vilken strumpsticksdramatik! Hoppas att du inte gjorde dig alltför illa, låter inte roligt.