söndag 8 april 2012

Från Skåne till Norrland och tillbaka igen

Den uppmärksamme bloggläsaren misstänker nog att vi har tillbringat påskhelgen i Sandviken, hos Mimmi. Det är alldeles korrekt, och det har varit jättemysigt!!! Nu är vi hemma igen, och det är också mysigt.


Den här lilla sötisen heter Stina, och är Mimmis katt. Hon är en äldre kattdam på hela 17 år och gillar med ålderns rätt att mysa i solen på altanen.


Imorgon blir det trädgårdspyssel för att fira att det rent tekniskt är en måndag som är en helgdag. Jag har fått 13 (!) fuchsiasticklingar av Mimmi som vill ha lite kärlek, jag har frön att så och en trädgård att rensa. Dessutom en stengång att lägga och höns att mata med maskrosor. Hurra för en extra ledig dag! Ikväll har jag förbarmat mig över min Shapeshifter Shrug, även omnämnd som vampyrstickningen. Det blir finfint och mjukt och mysigt, och har ni tur kanske jag rent utav lyckas åstadkomma en bild på den så småningom. :)

Inga kommentarer: