måndag 9 april 2012

Extra långsam annandag

Annandag påsk har kommit och gått i långsamhetens tecken. Extra lång sovmorgon, regn, dubbel morgonbrasa och dito morgonkaffe, blomvattning, vampyrstickning och middag hos Olas föräldrar. Nu håller jag på och fixar matlåda, för imorgon är det dags att återvända till ekorrhjulet med tidiga mornar igen. Lyckligtvis slutar jag tidigt imorgon, alltid en liten tröst, och det är ju faktiskt bara en fyradagarsvecka! :)

Här i Skåne är det en påsktradition med Konstrunda, och eftersom det är en bra påsktradition finns det även på många andra platser. På långfredagen var vi och konstrundade på Högbo Bruk utanför Sandviken och på Sandbacka Park. Arrangemanget i Sandviken med omnejd heter Gästrik Konst och brukar vara fint ordnat och välbesökt varje år.
Det är kul att kika på konst, även om jag egentligen sällan fastnar för något och jag skulle nog aldrig få för mig att köpa en tavla. Mina absoluta favoriter på årets konstrunda (utöver damen som ritade roliga gubbar i tusch, men jag kommer inte ihåg vad hon heter) var Smé-Johans smide och brukskeramiken av Maria Larsson/Lermakeriet. Även om jag nog aldrig skulle köpa en tavla, så kan jag mycket väl tänka mig att köpa keramik!


Enkel men vacker mjölkkanna till finfikat


Och ja, vi har ett par saker av Smé-Johan här hemma också, bland annat en toapappershållare. Men det är en av världens snyggaste toapappershållare! :)

Inga kommentarer: