tisdag 6 september 2011

Knappar för knäppning

Jag har äntligen tagit mig i hampan och köpt knappar till Lilla Koftan som är mitt Projekt Uno B. Det blir varmröda småknappar till det blå, lite melerade garnet, det kommer att bli piggt och glatt! Lilla Koftan är faktiskt färdigstickad och har varit det i ett par veckors tid tror jag, jag har bara varit en dålig bloggerska på sista tiden så det har aldrig synts här. Jag har till och med fäst alla trådar, så det är bara knapparna som fattas nu.

Så fort knapparna är på plats är mitt nästa stickprojekt att börja sticka provlappar för att konstruera ett par torgvantar. Jag har lovat en av Olas kompisar ett par torgvantar, och jag har tagit mått på personen i fråga, men jag har inte hittat ett lämpligt mönster än. Men jag tänker, hur svårt kan det vara att knåpa ihop ett eget? Johanna Wallin har ju väldigt pedagogiska förklaringar av basmodeller till det mesta i vantväg (och sock-, möss- och kragväg också för den delen) i sin bok Småvarmt, så med det som stöd och med min egen stickfasthet borde jag kunna åstadkomma ett par torgvantar tycker jag! :)

1 kommentar:

Garntrollet sa...

Det ska bli spännande och få se hur du utformar dem. Jag har länge funderat på att sticka muddar från något Faire Isle-mönster, men sticka dem slätstickat, enfärgat fast sticka aviga maskor där färg 2 (inte bottenfärgen, då) skulle stickas. Jag vet inte om det kommer att funka.