torsdag 2 juni 2011

Linda gillar långhelg

Långhelg! Och som grädde på moset är det ett ljuvligt försommarväder! Jag ser fram emot några dagars trädgårdspyssel och lite extra sticktid. Extra sticktid kan sannerligen behövas, jag tänkte sticka klart Mimmis sjal i lingarn tills vi ses i midsommarhelgen. Jag fick ett fint paket från YlloTyll häromdagen med extra Grovlin till sjalen, så nu är jag tämligen säker på att garnet kommer att räcka till hela stickningen. :) Det är härlig stickning, jag gillar kombinationen tokenkelt mönster, tjockt lingarn och bambustickor! Jag ska försöka åstadkomma en bild på hela härligheten utomhus någon dag nu när jag är ledig, det blir en stor och härlig sjal och garnkvalitén är mums!
YlloTyll förresten, jag beställde via nätet och istället för att förskottsbetala (som jag alltid gjort annars), ringde jag till dem och betalade med kort via telefon så fort jag fått orderbekräftelsen. Det kan rekommenderas, jag fick mitt garn dagen efter med posten! Hur bra service som helst!

Inga kommentarer: