fredag 5 november 2010

Garnshoppar och smygstickar

En tur till Helylle i eftermiddag resulterade i ett litet gäng härliga nystan, sponsrade av Mimmi (som är på mysigt besök)!





Det gröna och cyklamen-färgade överst är sockgarnet Admiral från Schoppel Wolle (420 m på 100 gr). Jag kommer att sticka tvåfärgade sockor av detta, jag tycker att färgerna är fantastiska tillsammans!
Det ljusbruna krullet på den undre bilden är fyra nystan Alpaca Bouclé från Garnstudio. Väldigt mjukt i 80% alpacka, 15% ull och 5% nylon! Jag skulle vilja ha en stor och mjuk sjal i detta, jag stickade i ett annat bouclégarn för ett par år sedan med väldigt fluffigt resultat.

Nu ska jag vara hemlig och sticka vidare på den första julklappsstickningen. Kanske kommer en smygbild på det hela senare... :)

Inga kommentarer: