onsdag 20 oktober 2010

En liten utmaning

Jag har fått en liten utmaning från Sytanten att besvara följande frågor, och det gör jag ju så gärna. Frågorna är på engelska, men jag svarar på svenska. :)

1. What is your favorite word?
Fritid. Hemslöjdsaffär. Choklad. Ull!

2. What is your least favorite word?
Tidig morgon. (Det var iofs två ord, men de kan sammanfattas i ett; svinotta.)

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?
Gott om tid att spendera görandes typ ingenting. Att ha det lätt småtrist stimulerar min kreativitet.

4. What turns you off?
När för mycket av min tid är inbokad/inrutad.

5. What is your favorite curse word?
Jag vet inte riktigt, jag använder de flesta svärord alldeles för ofta. Annars är "djinn" ett favoritord om man pratar om varelserna en trappa ner, en sorts smådjävul från den österländska idévärlden.

6. What sound or noise do you love?
Gong-gongen som alltid var innan alla radioteatrar i SR när jag var liten, ni vet; "Boooooiiiioooooiiiing! Radioteatern ger: Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe..."

7. What sound or noise do you hate?
Väckarklockans ilskna pip...

8. What profession other than your own would you like to attempt?
Trädgårdsmästare! Eller biodlare.


9. What profession would you not like to do?
När jag var liten sa jag alltid att jag aldrig skulle bli städerska eller lärare. Nu inser jag att jag har jobbat 10 år som städerska och sedan 6½ år som lärare... ;) Jag skulle nog inte gilla att vara mattant tror jag. Eller sophämtare. Eller tömmare av trekammarbrunnar heller för den delen.

10. If heaven exists, what would you like to hear God say, when you arrive at the Pearly Gates?
- "Kom Linda, så ska du få höra den ultimata frågan vars svar är 42..."

Om du känner dig manad att anta utmaningen får du mer än gärna göra det! Skriv en liten kommentar till detta inlägg så att jag kan läsa dina svar på din blogg. :)

2 kommentarer:

Anna sa...

Hahha, jag gillar nummer 10! :D

Linda sa...

Fniss, kan tänka mig det! :)