tisdag 3 augusti 2010

Randiga sockor till Mimmi

Mimmi fyllde år den sista juli, och en av hennes födelsedagspresenter var ett par stickade sockor. I vanlig ordning (haha!) lyckades jag inte bli färdig med dem i tid (ett par gånger har hon fått inslagna garnnystan eftersom jag inte har hunnit sticka klart), men hon fick en socka på sin födelsedag och en på sin namnsdag den 2/8. Nu kan jag presentera ett färdigt stickprojekt, om än inte fotograferat samtidigt... :) Jag får väl ta mannekängfoton av Mimmis fötter nästa gång vi ses.



Socka nr 1 innan den slås in och skickas som födelsedagspresent.



Socka nr 2 i bilen på väg till brevlådan för att bli namnsdagspresent.


Det blev inga stylish bilder den här gången, men de är ganska skoj ändå. :)

Sticknördfakta:
Jag har inte använt något speciellt mönster till dessa sockor, utan de är helt vanliga sockor stickade över 64 maskor på trästrumpstickor 2,5 mm. Kanske hade det räckt med 60 maskor, men det blidde 64. Hälen är min favorithäl med hällapp och varannan rät maska lyft för extra styrka och snyggt mönster. Jag har använt mig av två nystan Kaffe Fasett-randigt Regia-garn, jag tror att det är i den färgställning som kallades för "Landscape Fire". Jag gillar färgställningen grymt mycket och är glad att jag har ganska mycket garn kvar på nystanen!

Inga kommentarer: