torsdag 27 maj 2010

Garnadoption

Dagen har ägnats åt en tur till Växjö med kollegor och fina elever, och mellan lunchen och studiebesök nummer två passade jag på att slinka in på Umbra. Två fin härvor Heaven's Hand i brunmelerat och rödmelerat ropade på mig och ville bli adopterade, så givetvis fick de följa med hem! :)



Jag kan aldrig stå emot nödrop från fina ulliga härvor, och de här är fantastiskt fina. Bilden gör dem inte alls rättvisa, idag har jag bara tillgång till lillkameran. Och Umbra! Den är en grym affär, har ni vägarna förbi så är den ett måste. De har MASSOR av Colinettegarner liksom Malabrigo, Färgkraft, Visjö, Kalinka, Rowan, Cornelia Hamilton, Garnstudio och en hel massa annat.

Jag vet inte riktigt vad mina två adopterade härvor vill bli än, men nyss viskade en av dem till mig om en randig storpolo/axelvärmartub, så det kanske är det de vill förvandlas till. Jag ska stoppa ner dem i sin rosa papperspåse igen och låta dem snacka ihop sig lite... :)

Någon kanske undrar hur det går för min Smörblommetopp? Haha, jodå, det går fint. Jag har haft maximalt med jobb och förkylning och minimalt med sticksinnesfrid på sista tiden, så den har avancerat väldigt sakta. Nu ska jag separera ärmarna från kroppen härnäst. Förhoppningsvis blir den klar till semestern om jag bara kommer över jätteberget med jobb först... Att vara lärare i maj är lite slitigt, men det har sin charm det också.

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Mysiga garner!
Och snart är maj över för den här gången och härliga juni börjar :-)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Man ska alltid lyssna till små garnröster!