fredag 19 mars 2010

Sherbet till E

Jag har fått en stickbeställning från Evelina på ett par av mina egna twistmuddar samt en mössa, och medan jag var iväg och jobbade i veckan dök det upp ett ljuvligt litet paket (från Garnkorgen) med garn till muddarna. E valde Lornas Laces Sock i färgen Sherbet till dem, och de har goda förutsättningar att bli riktigt, riktigt fina.





Färgåtergivningen på ovanstående bilder är verkligen HELT FEL, men vad gör man när mörkret har lagt sig när man ska fotografera och blixtbilder inte blir lika bildmässigt snygga som de utan blixt?! ;) Jo, man tar stylish bilder enligt ovan, och sedan tar man en blixtbild också, för att visa den ungefärliga färgen på garnet, se nedan...



Men den stämmer inte heller riktigt. Strunt samma, garnet är ljuvligt "irl". Och jag har dessutom kostat på mig ett nytt set med 2,5 mm strumpstickor, mina kära bambustickor har blivit lite väl sneda och vinda för att ligga skönt i handen, så nu har jag satsat på ett set i björkträ. Jag har dylika i tjockare storlekar, och de är mycket trevliga att sticka med.

Inga kommentarer: