söndag 21 februari 2010

Venestad är granne med Nordpolen

Jag stickar vidare på mitt hemliga Eskimo-projekt (nej, det är ingen OS-mössa!) och har kommit ungefär halvvägs vid det här laget. Det är ett kul stickprojekt, färgerna är så fina och jag tror att resultatet blir bra. Annars har vi mest skottat en massa snö de senaste dagarna, jag bjuder er på två snöbilder från Venestad...





Näe, det är inte Nordpolen, det är Skåne. :) Igår skottade vi en gång ut på gräsmattan för att kunna dra ner snön från taket på växthuset, och snödjupet på gräsmattan varierar mellan 50-70 cm! Hörrududu, snöguden, vad sägs om lite vår snart?! ;)

Annars har jag bakat en del de senaste dagarna, jag satte igång en surdeg förra helgen, så i fredags kunde jag börja testa den. Igår bakade jag bondbröd, som blev goda men fick en knäpp konsistens, och om en liten stund ska jag peta in två formar med danskt rågbröd i ugnen. Jag har fortfarande några bröd (och för att vara alldeles ärlig; även en kofta) i huvudet som vill ut, så jag fortsätter nog baka ett par dagar till. Det blir ju långa jästider med surdeg, så det tar sin lilla tid.

Inga kommentarer: