fredag 18 september 2009

I väntan på koftan

Oh, lika mycket som jag gillar att sticka gillar jag när det jag stickat blir färdigt! I förrgår stickade jag klart min bruna uppifrånånerkofta i Manu och igår köpte jag en knapp, fäste alla trådar och tvättade jag upp den och sen dess ligger den på tork och jag går ivrigt runt och känner på den, är den inte torr snart?! :) Den är mysig och jag vill gärna använda den genast... Bild kommer när den är torr och fluffig igen.

Den här veckan har jag även stickat med racerfart på mina Knyttprojektstickningar också, så även där börjar det likna något. I helgen ska jag nog ta och montera lite små babykläder tror jag, det börjar bli dags.

Ett av de små Knyttprojeketen har jag haft som min pendlarstickning (jag tågpendlar till och från jobbet), men nu när det är färdigt var jag ju tvungen att hitta på något nytt. Eftersom det är mest praktiskt med små projekt, gärna på strumpstickor, när man sitter på tåget så påbörjade jag en improviserad mudd med twistade maskor i resåren igår kväll när jag borde gått och lagt mig. Men vad gör man inte för att ha sinnesfrid när man sitter på tåget? Det är enklare att bara ta upp en stickning och fortsätta på den än att börja lägga upp till någonting när tåget hoppar och far. Jag stickar med strumpstickor 2,5 mm och garnet är underbara rester av Lornas Laces-sockgarn.

Inga kommentarer: