söndag 30 augusti 2009

En glimt av fina flätor (D.1)

Det har gått en vecka sedan förra blogginlägget, men det har sin förklaring: jag har börjat jobba igen efter semestern och det har varit en lååång första vecka. :) Jag måste säga att jag föredrar att vara ledig istället för att arbeta, man får mer gjort då.

Lite stickat har det dock blivit. Knyttprojekt C.1 är färdigt och väntar på att få en C.2-kompis. Jag har även smygstartat lite på ett Knyttprojekt D.1...





Med stickor 4 mm stickar jag söta flätor i jättemjuka Merino Extra Fine från Garnstudio. Det är ett väldigt trevligt garn, jag skulle helt klart kunna tänka mig en tröja/kofta i det till mig själv. Och flätstickning är så roligt! Mönstret till projekt D.1 kommer från Nina Sagulins bok Sticka till babyn.

I bakgrunden på bilderna ser ni mitt senaste fynd som kom med posten i veckan; ett häfte om hur man nålbinder. Häftet heter Nålbindning - 12 varianter och är skrivet av Berit Westman och utgivet av Västmanlands Läns Hemslöjdsförbund. Nu ska jag äntligen få pröva mina nålbindningsnålar som jag köpte i somras! Det ser inte helt lätt ut, men häftet innehåller en hel massa tydliga bilder så helt omöjligt ska det väl inte vara. Häftet är beställt från Viking.se som fler böcker/häften om samma teknik (och en massa annat spännande också förstås!).

2 kommentarer:

Garntrollet sa...

Vilken fin färg, blir nog en fin barntröja!

Det ska bli spännande att se din nåbindning, närdu kommer igång med det.

Sunna sa...

så fina flätor och underbar färg