torsdag 2 juli 2009

Bokbussbesök

Oh, jag har precis varit på Bokbussen! En av de spännande sakerna med att bo ute på landet är att Bokbussen kommer med jämna mellanrum. Bortsett från förra gången den kom, då vi röstade i EU-parlamentsvalet på Bokbussen (ja, sånt kan man också göra!), så har jag nog inte haft tillfälle att bokbussa sen jag var liten och den kom till min låg- och mellanstadieskola.

Jag hittade två böcker; "Gammaldags buskrosor" av Lars-Åke Gustavsson och "Sticka till babyn" av Nina Sagulin. Den senare är tänkt att inspirera till fler små Knyttprojket, och jag har redan hittat ett mönster i den som jag vill sticka! :) Men först MÅSTE jag slutföra den andra kiltsockan (är färdig med den första), för jag misstänker att Jens vill ha dem så snart som möjligt...

2 kommentarer:

Garntrollet sa...

Åh, vad mysigt med bokbuss. Den kom ibland på sommaren, då vi var i sommarstugan i Norrland (då jag var barn). Fast jag tror inte jag var in i den någonsin... Däremot matbussen :-) Det var som att kliva in i en "sval", de där heta sommardagarna. Och så hade de nästan ingenting :-)

Emmas dagar sa...

Tack! säger Tösen och jag:-)