tisdag 9 juni 2009

Åsksockor påbörjade

Tisdag... Avslutningsdag för min mentorsklass! Skönt tycker jag, nu är det bara några dagar kvar på jobbet innan jag går på semester och de är elevfria för min del. Bara därför känner jag mig osannolikt trött och vill helst av allt sova. :) Dock tyckte jag att det var lite väl tidigt att gå och lägga sig vid klockan 17 i eftermiddags, så istället stickade jag lite på det par kiltsockor jag började på igår kväll (när jag borde sovit).

Jag har ju som bekant lovat familjens rocker, Olas bror Jens, ett par kiltsockor som han kan ha till sin kilt som har har som scenklädsel. Svart Raggi har införskaffats för ett bra tag sen, men sedan har det inte hänt så mycket mer eftersom jag inte varit i kiltsock-mood, men igår kväll började jag lite. Hittills är det busenkel och skoj stickning, och eftersom garnet är ganska tjockt (för att vara sockgarn) går det relativt fort. Mönstret är ett Knitty-mönster och heter Toirneach Kilt Hose. Hoppas att de kommer att passa Jens' spiror...

Det blev ingen montering av Knyttprojekt A.1 i helgen, däremot blev Knyttprojekt B.1 färdigstickat! Det känns bra, och jag har redan börjat planera för B.2 och C och D... :)

Inga kommentarer: