fredag 15 maj 2009

Och jag vill sticka...

Mina Nutkins är färdiga, dock var kamerabatteriet slut igårkväll så de får bloggas lite senare när det är laddat och bilder tagna.

Nu börjar jag givetvis planera nya stickningar...

- Jag har Molly's sjal som behöver en hel fin lövkant. Just nu har den lite mer än en halv lövkant, så det är väl bara att sticka på antar jag. Den kommer att bli jättefin när den är klar, men det känns lite segt just nu. Sjalen måste bli klar innan 30/6, för då går datumet ut på Stickameras Harry Potter-KAL.

- Bebiskläder! Som sagt, en kompis väntar barn och jag planerar pyttestickningar. Småkläder är roliga, de är klara i nafs!

- Turbanen... Jag planerar att sticka mig en turban eller två i Vintagesticknings-KAL:en. Det ska bli kul, det känns som om det kan bli ganska knasigt.

- Jag vill pröva att sticka sockor från tån-upp. Jag har fått bra tips från Garntrollet på hur man kan börja på en tå och givetvis vill jag pröva detta.

- Kiltsockor till familjens kiltbärare...

- Vantar! Det låter knäppt när det nästan är försommar ute, men jag är sååå sugen på flerfärgsstickning.

- ...

Tur att jag är lärare och snartsnart får en väldigt lång semester, dvs sommarlov. :)

1 kommentar:

Sunna sa...

Vilken önskelista, låter som hela sommarlovet går åt, men visst är det härligt med många projekt, jag blir glad av många ufo