onsdag 4 februari 2009

Nytillskott i bokhyllan

Vi tog en promenad på stan i Kalmar idag och det resulterade varsin bok.



Ola köpte Tre gälder i England - I vikingars kölvatten över Nordsjön av Mats G. Larsson. Mats G. Larsson är en av hans favoritförfattare (jag håller med honom om att han skriver bra och inspirerande historiska böcker) och det var jättelänge sedan han kom ut med en ny bok. Ola blev helt euforisk, och jag fick på nåder låna boken av honom för att ta bilden... :) Mitt bokinköp var Klassisk stickning av Lise-Lotte Lystrup. Det är en fantastiskt tjusig bok! Jag är ju som bekant helt besatt av husmödrar och husmoderstips, och den här boken är verkligen i min smak trots att den är nyutgiven. Boken innehåller nämligen nykonstruerade mönster baserade på plagg och mönster från 1930-, 40- och 50-talet. Modellerna är vackra, tidslösa och hur snygga som helst. Jag vill sticka alla! :)

När jag fotograferade böckerna hoppade Opal upp och spann lite för mig, så jag antar att hon vill vara dagens bloggkatt...





Inga kommentarer: