måndag 19 januari 2009

En vit fluffig basker

Nu kan jag visa 2009 års första färdigstickade kreation. Det är en fluffig Dödergöksbasker till min kompis Johanna, och den har varit färdig någon vecka men jag ville inte lägga upp den här på bloggen innan Johanna fått den med posten. Här får ni se den utan Johanna i, jag har fått bilder på henne i baskern också men jag vet inte om hon uppskattar att jag lägger ut henne till allmän beskådan, så det blir basker only.







Garnet är vit Marks & Kattens EcoUll, två nystan och stickor enligt beskrivningen (4 mm jumperstickor, 4,5 mm 40 cm rundsticka, 5 mm 40 cm rundsticka och 5 mm strumpstickor). Mönstret är snabbstickat och välkonstruerat - väldigt rolig stickning! Jag har till och med virkat en liten blomliknande skapelse i ullgarnrester/ullkashmirrester trots att jag inte kan virka. Min kära sambo Ola skrattar alltid åt mig när jag försöker virka (bara för att han kan!), jag får alltid kramp i fingrarna och gnisslar tänder. Det är korkat att inte kunna virka, men jag lyckades i alla fall nysta ihop något som liknar en blomma. En dag ska jag lära mig bemästra de där krokiga nålarna... :) Jag har ett par nystan EcoUll till (men i brunt) och jag funderar på att sticka mig en egen också när andan faller på. (Nu träffas inte jag och Jo så ofta, så vi kommer inte att gå runt som fåniga tvillingar, ni behöver inte oro er!) Tack Dödergök för att du delar med dig av dina mönster!

2 kommentarer:

Evelina sa...

Åh, jag kan tänka mig att den där baskern passar Johanna alldeles utmärkt! du är så duktig!

Linda sa...

Tack! :)