måndag 17 november 2008

Randigt utan jogging

Julklappsstickning nr 1 är nu påbörjad! Jag kan ju inte berätta vad det är (eftersom mottagaren brukar läsa bloggen), men jag avslöja så mycket att jag just nu prövar "traveling jogless stripes". Det är spännande och resultatet blir perfekt! :)

Lördagen bjöd på holkärmsjumperstickning och jag lyckades fördubbla bakstyckets längd jämfört med bilderna från förra inlägget. Snart är jag framme vid ärmhålet... I söndags stickades det ingenting alls, utan då slipade jag taket i skrubben på torpet (skrubben som snart inte är en skrubb längre utan ett väldigt litet bibliotek) och sedan satte vi upp vävtapet i taket som vi ska måla senare. Idag har jag träningsvärk i nacke och axlar av helgens vedermödor, så då passar det bra med en liten julklappsstickning istället för stort jumperbakstycke.

Inga kommentarer: