torsdag 20 november 2008

Backa-bak-i-bilen

Idag har jag varit ovanligt klumpig och backat på en bil på parkeringen utanför vårt hus... Det blev inga personskador, utan bara lite repor och en och annan liten buckla, men det är så surt, så surt. Jag kollade läget innan jag började backa, sen backade jag 30 cm och PANG! så satt min bakdel i höger framdörr på en blå Volvo som inte var där millisekunden innan. Det kommer att blir jobbigt att fixa och laga och trixa med bilen och det blir säkerligen dyrt trots att vi är välförsäkrade.

Klumpigheten har höll i sig resten av eftermiddagen - när vi var i mataffären lite senare lyckades jag tackla ner en liten tant i margarindisken eftersom jag körde över hennes fötter med min kundkorg (ni vet en sån där på hjul som man drar efter sig)... Det knäppa var att jag inte ens märkte att det hände! Ola kom efter mig och undrade om jag inte bad okända människor om ursäkt när jag tacklade dem, och jag fattade ingenting eftersom jag inte ens märkt att jag gjort det. Resten av eftermiddagen och kvällen har jag hållit mig i soffan för att inte orsaka fler olyckor idag! :)

Ola vill gärna ha en ny spelkonsol, och han försöker nu muta mig med att det finns ett spel som har en stickad figur på paketet. Jag går inte riktigt på det, även om den lille gynnaren är väldigt söt! Men vem vet, så småningom kanske han kan köpa sin konsol, med eller utan ett sött spel.

Vad är då rubriken - backa-bak-i-bilen - för något? :) Det var något som en man sa till mina föräldrar när han ville att de skulle backa sin bil lite ombord på en färja på väg över Storsjön i Jämtland. Dialekter är roligt!

1 kommentar:

Frida sa...

vilken otursdag du haft! Låter inget vidare. Jag går och är nervös för jag ska ut och köra själv i första snön för första gången idag... tur att jobbebilarna har vinterdäcken på.
Tack för kommentaren på min blogg. De blå garnet är verkligen så blått med det går inte att skylla på kameran...:) Men dottern var bestämd. Det blå garnet ska bli en mössa......