torsdag 2 oktober 2008

Hällristningar

Jag har på allvar börjat fundera på en och annan stickad liten julklapp och även skrivit ut ett par mönster som kan vara till nytta. Jag skulle vilja sticka klappar av garner jag har hemma, så jag inte måste springa och köpa några nya. Nog för det är kul, men ärligt talat, jag har tämligen gott om garn på lager... :) Vi har faktiskt redan börjat shoppa julklappar, vi har två paket klara och jag vet precis vad jag ska köpa till Anna. *tissel och tassel*
Det är lite klurigt att hitta på stickade klappar, de ska passa mottagaren och de ska vara ganska snabbstickade. Och så ska de dessutom matcha mitt garnlager. Men det kan ju vara trevligt att grunna på...

Jag har ritat lite mer på mina tulpanvantar, men på sista tiden har jag även roat mig med att göra om hällristningar till stickmönster. Ola vill gärna ha ett par vantar med Tanumparet.


Bilden är lånad härifrån.


Tänk er vantar i grått med rött mönster! Kanske kan man ha små båtar i hällristningsstil runt omkring... Det finns många fina gamla stenar att bli inspirerad av!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, det skulle bli jättesnygga vantar... hoppas att du stickar dem och visar här på din blogg (väntar...).

Ja, jag ska nog baka kanelbullar på lördag, fast jag nog hellre vill ha hasselnötsmassa i dem :-)

Emmas dagar sa...

Vad snygga de vantarna skulle bli! Du får dela med dig av mönster sen!:-D

Vad härligt att läsa "att grunna på", det säger min pappa (jag med ibland) vi är från Sävsjö om det är bekant?

Emmas dagar sa...

Ja, det är kul med dialekter! Jag är smålänning i Västmanland, mina elever har jättekul med mig ibland, och jag med dem...:-)

Jag menar Sävsjö i Småland.

Fiskarmössan är ett bra sticktips!