måndag 14 juli 2008

På resande sockfot

Nu är jag och Ola hos min lilla mamma Mimmi. Utöver att snylta på hennes Internet firar vi min födelsedag, myser och vickar på tårna. Det är väldigt skönt att slippa kartonglandskapet hemma ett par dagar. Imorgon är det hemfärd igen och ihoppackning av det sista flyttigheterna, för på fredag skriver vi på för vårt lilla torp! Ola och Linda ska bli torpare på riktigt... :)

Kort stickuppdatering: Jag har stickat klart Clover nr 1 och påbörjat Clover nr 2. I födelsedagspresent fick jag en kamera, så nu kan jag fotografera flashiga bilder där maskorna faktiskt syns. Några sådana bilder får ni inte se idag, för då lär Mimmis modem gå och gömma sig av rädsla. :) Jag har även tagit med mig garn och mönster till Seduction Socks (majmönstret i Sockklubben) ifall jag mot förmodan skulle få för lite att göra... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan. Bor mamma Mimmi kvar i Kurras?
vart ligger ert torp? Får man hälsa på nån gång?

/Evelina

Linda sa...

Hej! Jepp, Mimmi bor kvar där vi lämnade henne. Torpet ligger i Venestad utanför Kristianstad och givetvis är du supervälkommen om du har vägarna förbi! :)