onsdag 9 juli 2008

Eufori i småflätor och spets

Natten mellan måndag och tisdag sov jag ca 1 timme sammanlagt (jag antar att jag var lite ur balans med tanke på söndag-måndagnattens bilfärder), så då passade jag på att sticka klart mitt hemliga lingarnsprojekt. Det var riktigt tråkigt på slutet (dock inte så tråkigt att jag blev sömnig tyvärr), men jag tror att resultatet blev ganska bra. Jag kommer dock inte att visa någon bild på det förrän det är tvättat, utspänt, uppiffat, ivägskickat och mottaget - jag tror inte att mottagaren är någon frekvent läsare av denna blogg, men jag tar inga risker! :)

Eftersom lingarnseländet är avslutat fick jag börja på ett nytt projekt! :)


Clover!!!


Clover är junimönstret i Stickameras Sockklubb, det stickas i Lorna´s Laces Solid Sock i kulören "Douglas Fir". Jag är lite fånigt förälskad både i mönstret och garnet - mönstret är så roligt att sticka och helt galet fullt av små söta flätor och spetshål och garnet... Garnet är så fint och mjukt att alla superlativ tar slut. Hoppas det är lika fint efter tvätt som det är nu. Clover är helt klart ett litet lyckopiller, ni som inte stickat dessa har något trevligt kvar.


Clover är så tjusiga att till och med insidan av hällappen är en skönhet!



Socka nr 1 har nått fotstadiet


Det har stått lite stilla på flyttfronten. I går var vi i lägenheten i Nybro och lämpade av 12 banankartonger böcker (flämt och flås), och då passade vi på att prata lite med målaren som var där och tapetserade. Han skulle inte vara färdig förrän på torsdag efter lunch (alltså imorgon), och han gjorde inte ett rum i taget utan ett arbetsmoment i taget. När vi var där hade höll han på att underarbeta väggarna i alla rum, sen skulle han måla taken, sen tapetsera etc. Det betyder att vi fick ta det lite lugnt idag eftersom vi inte kunde vara där och packa upp som vi tänkt. Men vi är väldigt duktiga på att ta det lugnt också så det är inga problem! :)


Fnurr, fnurr!


Opal, den lilla gosiga kattrackaren, får lov att avsluta dagens inlägg. Här sitter hon och smågnager och gnussar på mitt lilla bord som jag har datorn vid sängen. Har man alla bord nedmonterade får man nöja sig men ett litet spegelbord för att hålla sin databurk på rätt köl.

2 kommentarer:

Inger sa...

Oj vad jag blir sugen på sockstickning nu,men det får nog vänta tills jag kommer till stickstämman i Karlstad en vecka in i augusti.I och för sig har jag ju två på en gång på gång med magic-loop,får väl ta tag i dem.Som jag skrev i går Skåningsmåla ligger nära Bäckebo och min syster bor fyra km in på vägen mot Nybro från Bäckebo.Själv åker jag till Öland på lördag.

Anonym sa...

Haha, just därför ville jag ta mitt körkortskort själv. :P

Jobbigt med tapetsering men blir ju väldigt fint och fräscht när det är klart. Du kanske minns vad kul vi hade här när vi fick omtapetserat, vi var ju tvugna att bo i allt kaoset. :D