måndag 9 juni 2008

Helgrapport

Nu är det natten mellan söndag och måndag och jag har precis kommit hem från Sandviken. Jag har varit hemma i mitt "ur-hem" och haft det skönt hos min mamma Mimmi under några dagar. Det har varit hur mysigt som helst, vi har kajkat omkring lite, fikat en massa och jag har stickat en hel del på mina Slippery Socks.



Den första slippersockan är färdig och den andra är påbörjad. Bilden gör definitivt inte garnet rättvisa, men såhär dags på dygnet blir det inga stylish bilder... :) Grymt kul stickning som dock kräver mycket uppmärksamhet är slippersockorna i vilket fall.

Vi var även in till Gävle och traskade runt lite, och utöver att köpa födelsedagspresenter till Ola så var jag även in på Garnet och kikade. Det var en söt liten garnbutik, i utbuden hittar man Garnstudio, Regnbågen, Växbo Lin, Kalinka och en hel massa annat. Själv köpte jag ett av dessa annat, nämligen två nystan Regia Silk i naturvitt. Bra till framtida sockor! :)

När jag åkte upp till Sandviken gick jag in på Press Stop på Stockholms Central (där jag bytte tåg) och köpte mitt livs först exemplar av Interweave Knits. Jag har bara kollat på nätupplagan hittills, men att läsa tidningen IRL var en trevlig upplevelse. Mycket sympatisk tidning med alla mönster som man bara får sukta efter på nätet!

Medan jag har varit i Sandviken har Ola varit i Kristianstad och firat en student, sin "lillkusin" Mathias. Ola fotade en hel massa på kalaset efteråt, men den mest normala bild på Mathias jag lyckades hitta bland dessa är den här...



Förmodligen speglar den Mathias karaktär rätt bra. ;)

Sist men inte minst har jag blivit utmanad av Emma att svara på lite frågor om mig själv! Det ska jag absolut göra.

3 namn jag går under:
Linda, Blinda (jag är ganska närsynt), älskling. (Ola brukar använda alla tre, oftast det andra...) ;)

3 saker som skrämmer mig:
Intoleranta människor, vår skolministers människosyn, Jack Nicholson i The Shining. (- Here comes Johnny!)


3 saker jag har på mig:

Nattlinne, glasögon, strumpor.

3 sanningar:
Jag är väldigt dålig på att städa och diska eftersom det är så tråkigt. Jag är hellre ledig än jobbar även om mitt jobb är rätt kul ibland. Jag är hellre hemma och slappar än ute och flänger.


3 saker jag verkligen vill ha:

Ett pelargonväxthus, en väldigt lång semester och en livstidsförbrukning av garn.

I min tur utmanar jag inte tre personer, utan bara en, Anna. Hon har ingen stickblogg men är en mysig person i alla fall. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi, ännu en bra anledning för regn då! :D Jag har sett din utmaning, ska ta mig lite tid till att göra den snart också. :p