söndag 4 maj 2008

Två ton sten och konsekvenser för Olas rygg

Hör ni något som knakar genom cyberspace är det bara Olas rygg. Eftersom vi ska flytta (vi har inte bara skrivit ett köpekontrakt på ett torp, vi har skrivit på ett hyreskontrakt på en lägenhet i Nybro också för att dra ner våra månadskostnader och därmed ha råd "att hålla torp") är det mycket att göra med att återställa vår nuvarande hyresbostads trädgård till sitt ursprungliga skick. Ursprungligt skick innebär i det här fallet en platt gräsmatta och det är bäst att återställa den eftersom fastighetsförvaltaren inte uppskattar knölar i den platta mattan. Vi har planterat en massa buskar och perenner eftersom vi är trädgårdsintresserade och nu är det ett väldigt jobb att plantera om alla växter i kruka och bända upp alla stenläggningar och så i gräs. Ola har jobbat hårt med stenarna idag och numera har vi en halv stengärsgård längs garageväggen. Uppskattningsvis har han släpat drygt två ton sten, så han har väl rätt att vara lite sned och vind nu på kvällen! Olas mamma har sagt att hon vill ha all sten, men hon får banne mig hämta den själv. ;)

Opal och Monza har sovit hela dagen medan vi har varit ute och slitit. Att ha besök av Mimmi har tydligen varit jobbigt för de små kissekatterna. :) Nu har Mimmi åkt hem till sin egen lilla katt och därmed pustar våra hårbollar ut.

Oh, igår på Sandviks marknad införskaffades en viktig attiralj till torpet; nämligen träskor! Jag har inte haft träpjucks sen jag var typ 12, men nu har jag ett blommigt par som står i hallen. De är riktigt sköna och klapprar trivsamt. De kommer att matcha torpet perfekt! ;)

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Vad mysigt med torp! Och träskor!:-)
Jag införskaffade mig ett par förra sommaren också, det klapprar så härligt.
Hur går det med Juno? Min har "legat på hyllan" några dagar men ikväll ska jag ta itu med den igen.
God kväll!

Emmas dagar sa...

Tack för komplimangen! :-)
Jag håller med! Det finns för mycket snyggt att sticka, det är svårt att hänga med. Bra idé att sticka i smyg, det ska jag också prova...