söndag 13 april 2008

Tröjor och taggigheter

Snart, snart är alla delar till den lilla tröjan i Regnbågen-garn till Hampus klara. Det som saknas nu är en liten bit på andra ärmen och sedan är det dags för tvätt och utsträckning och fastnålning. Jag kommer nog att sticka klart sista biten på ärmen ikväll, men tvättandet och det andra får anstå till ett annat tillfälle när det inte är sängdags om en liten stund. Det är trevlig och enkel stickning, perfekt när man lyssnar på en bra ljudbok som vi gör nu, och färgen är suverän.



Vädret har varit härligt idag med värme och sol, och jag har firat detta genom att klippa rosbuskarna. Taggigt värre, men nu är de friserade och redo för den kommande sommaren. Någon timme senare blev det taggigt värre igen, eftersom jag lyckade välta en av våra High Chaparall-kaktusar i 1½-metersklassen med dammsugaren. Aj, aj, aj. AJ. High Chaparaller sticks, och dessutom är de giftiga (de är släkt med julstjärnor och har samma otäcka, vita och klibbiga saft i sig), vilket gör att det kliar lite på mina händer. Jag blev så förbannad att jag slängde kaktuseländet! Nejdå, vi kommer inte att lida någon brist på High Chaparaller här hemma i fortsättningen heller, vi har till i samma storleksklass, och dessutom bröt jag av en liten gren från den jag kastade så att jag även i fortsättningen kommer att ha vingliga och giftiga kaktusar i huset. :)

Inga kommentarer: